Η μέθοδος Tomatis έχει τις ρίζες της στη θεραπεία της φωνής του τραγουδιστή. Ως ωτορινολαρυγγολόγος, ο καθηγητής Tomatis εργάστηκε στο πεδίο της φωνιατρικής από την αρχή της καριέρας του. Ο πατέρας του ήταν τραγουδιστής και μέσω αυτού είχε την ευκαιρία να γνωρίσει και να θεραπεύσει διάσημους τραγουδιστές. Ανακάλυψε πως η αιτία που κάποιοι τραγουδιστές τραγουδούσαν παράφωνα ήταν επειδή είχαν ένα ακουστικό «σκότωμα» (χαντάκι) στις ακουστικές τους καμπύλες. Η απώλεια του εύρους των συχνοτήτων στο ακουόγραμμά τους είχε στενή σχέση με το εύρος των συχνοτήτων που δεν παρήγαγαν. Συμπέρανε, συνεπώς, από το 1947, πως «τραγουδάμε με το αυτί μας».

Ο Tomatis έχει προσωπικά κουράρει διάσημους τραγουδιστές, όπως η Μαρία Κάλλας, ο Μπεντζαμίνο Τζίλι, ο Φραγκίσκος Βουτσίνος και ο Γιώργος Παππάς (ο τενόρος). Στο Κέντρο μας έχουμε επίσης κουράρει διάσημους τραγουδιστές. Μια από τις σημαντικές του ανακαλύψεις τουTomatis αφορούσε το «μουσικό αυτί». Το μουσικό αυτί χαρακτηρίζεται από μια ανιούσα καμπύλη, μεταξύ των 500 Hz και των 4000 Hz, η οποία κάνει έναν «τρούλο» μεταξύ 2000-4000 Hz και πέφτει ελαφρά στις υψηλότερες συχνότητες.

Το «μουσικό αυτί» είναι το αυτί που μπορεί να συντονιστεί σε όλο το ακουστικό φάσμα. Έχει ανοιχτή επιλεκτικότητα, που είναι η ικανότητα να διακρίνει ήχους διαφορετικών συχνοτήτων, έχει ακρίβεια στον ακουστικό εντοπισμό της πηγής των ήχων, καθώς και δεξιά ακουστική πλευρίωση. Τα προγράμματα για τους μουσικούς και τους τραγουδιστές κάνουν χρήση υψηλών φίλτρων, που μειώνουν τις χαμηλές συχνότητες και έτσι βοηθούν τον τραγουδιστή να συντονιστεί στις υψηλές αρμονικές και να ελέγξει καλύτερα τη χροιά της φωνής του, και τον μουσικό να ελέγξει καλύτερα το χρώμα των ήχων του οργάνου του. Η ηχοθεραπεία ανοίγει την επιλεκτικότητα, αν είναι κλεισμένη, βελτιώνει τον ακουστικό εντοπισμό των ήχων και ενισχύει τη δεξιά ακουστική πλευρίωση, που είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον έλεγχο της φωνής στο τραγούδι (βλ. L’ Oreille et la Voix, Το Αυτί και η Φωνή).