Οι διαταραχές της προσοχής είναι συχνές αιτίες σχολικής αποτυχίας. Σύμφωνα με τον Tomatis, οι δυσκολίες στη διατήρηση της προσοχής προέρχονται από ανεπαρκή ενεργοποίηση του εγκεφάλου. Τα παιδιά και οι ενήλικες που έχουν δυσκολία διατήρησης της προσοχής δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν για επαρκές χρονικό διάστημα, ώστε να τελειώσουν ένα έργο. Όταν οι γονείς βλέπουν ένα υπερκινητικό παιδί, σκέφτονται εσφαλμένα, ότι το παιδί έχει επιπλέον ενέργεια, ενώ το παιδί έχει λιγότερη. Η μέθοδος Tomatis παρέχει αυτή τη λειτουργία ενεργοποίησης μέσω της ακουστικής διέγερσης, έτσι ώστε το άτομο να αυξήσει την ενεργοποίηση του εγκεφάλου του για να βελτιώσει την ένταση και διάρκεια της προσοχής του.